0 w porównaniu

Jak dbać o zdrowie będąc zapracowanym?

2018-04-20 14:37:07

Najlepsze warunki

Szybka Gotówka

stawka, %: 0 - 4,8
kwota,zl: 100-7000
okres,dni: 1-65
wynagrodzenie, minut: 15 min
3.4
  • 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Provident

stawka, %: 0,11 - 0,36
kwota,zl: 300-15000
okres,dni: 3-1080
wynagrodzenie, minut: kilka min
2.9
  • 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Ekassa

stawka, %: 0,28 - 1,6
kwota,zl: 400-16000
okres,dni: 1-12
wynagrodzenie, minut: do 10 min
2.9
  • 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Zaplo

stawka, %: 0,13 - 0,24
kwota,zl: 1000-10000
okres,dni: 3-1080
wynagrodzenie, minut: kilka min
2.9
  • 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Pożyczkomat

stawka, %: 0,79 - 3,65
kwota,zl: 200-7500
okres,dni: 7-35
wynagrodzenie, minut: kilka min
2.9
  • 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

netGotówka

stawka, %: 0,6 - 1,6
kwota,zl: 600-1400
okres,dni: 2-6
wynagrodzenie, minut: 10 min
2.9
  • 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

KREDYT1000

stawka, %: 0,29 - 0,5
kwota,zl: 500-3000
okres,dni: 61-90
wynagrodzenie, minut: 15 min
2.9
  • 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

SuperGrosz

stawka, %: 0,08 - 3,1
kwota,zl: 1000-15000
okres,dni: 61-1440
wynagrodzenie, minut: kilka min
2.9
  • 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Każdy wie, że właściwe odżywianie i ćwiczenia są bardzo ważne dla naszego zdrowia. Nie wszyscy jednak są w stanie się do nich zmotywować, nie mają wystarczająco dużo czasu lub nie znają o podstawowych zasadach właściwego odżywiania. Chcesz się dowiedzieć jak zacząć monitorowanie swojego stanu zdrowia, nawet przy braku czasu? Strona FinRada.pl zaprasza do lektury!

Zdrowe odżywianie

Zdrowe odżywianie jest niezwykle ważne - pomaga zachować energię przez cały dzień w pracy, zmniejsza zmęczenie oraz sprawia, że mamy więcej siły na wykonanie wszystkich zaplanowanych zadań. Wyróżnia się 4 zasady zdrowego odżywiania:

Jedz mniej, ale częściej

Po ciężkim posiłku odczuwamy naturalne pragnienie odpoczynku, a o żadnej pracy nie ma nawet mowy. Właśnie dlatego lepiej jeść mniej, ale częściej, czyli małymi porcjami co trzy - cztery godziny. Taki sposób odżywiania pozwoli Ci być bardziej produktywnym w pracy, a także polepszyć stan zdrowia. Polecamy zaplanować w ciągu dnia małe przekąski: idealne są orzechy, oliwki, banany, jabłka, marchew i suszone owoce.

Żywność o wysokiej zawartości cukru jeść tylko na śniadanie

Dietetycy zalecają spożywanie pokarmów bogatych w cukier na śniadanie, na przykład: musli lub tosty z miodem, cytrusy, desery z czekoladą itp. Takie jedzenie pozwala szybko się obudzić i naładować baterie na cały dzień. Na obiad lepiej nie jeść słodkich potraw i zastąpić je owocami.

Spożywać więcej warzyw i owoców

Naukowcy przeanalizowali dietę mieszkańców tak zwanych "niebieskich stref" - regionów o najwyższym odsetku stulatków. Okazało się, że mimo różnic w ich diecie, mają jedną wspólną cechę - bardzo wysoki procent spożycia pokarmów roślinnych i niskokalorycznych. Na podstawie otrzymanych danych, dietetycy polecają zminimalizować zużycie takich produktów jak: smażone mięso, masło, ser, śmietana, mleko, chleb z mąki pszennej (żyto jest znacznie bardziej korzystniejsze). Nie należy jednak całkowicie rezygnować z tych produktów. W diecie muszą koniecznie znaleźć się rośliny strączkowe, owoce, orzechy, produkty pełnoziarniste i nasiona.

Nie nadużywaj alkoholu

Od dawna wiadomo, że kieliszek czerwonego wina dziennie ma korzystny wpływ na zdrowie, natomiast nie można tego powiedzieć o innych rodzajach alkoholu. Właśnie dlatego nie nadużywaj go, bo wpłynie to na twoje zdrowie. Nawiasem mówiąc, teoria na temat wina sprawdza się tylko u mężczyzn. U kobiet tak częste spożywanie tego napoju może powodować raka piersi, dlatego dietetycy nie zalecają kobietom picia czerwonego win częściej niż raz w tygodniu.

Fitness

Właściwe odżywianie jest bardzo dobre, ale nie należy zapominać o ćwiczeniach fizycznych. Warto pamiętać o kilku prostych zasadach, takich jak:

  • Po 35. roku życia wędrówki na siłownię nie są zbyt przydatne, co od dawna zostało udowodnione przez naukowców. Po tym wieku ćwiczenia siłowe z dużymi ciężarami nie są korzystne dla serca. Dużo przydatniejsze są ćwiczenia aerobowe (bieganie, jazda na rowerze, pływanie) i ćwiczenia z własnym ciężarem.
  • Uprawiaj sport nie tylko na siłowni, ale i w biurze. Co godzinę możesz wstać i odbyć krótki spacer po biurze, rozciągać plecy i wykonywać inne proste ćwiczenia. Wszystko to pozwoli uniknąć problemów zdrowotnych i zwiększyć produktywność.
  • Rozgrzewka jest wymagana w każdym sporcie, ponieważ pozwala rozgrzać mięśnie. Jeśli przejdziesz do intensywnego sportu bez rozgrzewki, ryzyko obrażeń się zwiększa.

 

Jak nauczyć się motywować do prowadzenia zdrowego trybu życia?

Zapisuj swoje osiągnięcia

Wizualnie bardzo trudno zauważyć, że przytyliśmy o kilka dodatkowych kilogramów lub że nasze mięśnie stały się bardziej zwiotczałe, dlatego wielu z nas często przychodzi do głowy, że trzeba zacząć zdrowy tryb życia, ale ... trochę później. I takie odkładanie na póżniej może trwać latami.

Jeśli sprawdzamy swoją wagę codziennie i mierzymy objętość mięśni raz w miesiącu, dokładnie widzimy moment, w którym nasza kondycja fizyczna zaczyna się pogarszać. To motywuje aby zacząć dbać o swoje zdrowie.

Znaleźć ludzi o podobnych zainteresowaniach

Monitorować zdrowie w towarzystwie osób, o podobnych poglądach jest o wiele łatwiej, ponieważ możecie się wzajemnie wspierać i motywować. Możesz znaleźć ich w pracy, w sieciach społecznościowych, poprzez specjalne aplikacje, w których użytkownicy szukają partnerów w sporcie.

Wyobraź sobie swoją przyszłość

Jeśli nie możesz się zmusić do uprawiania sportu, najlepszym sposobem motywowania się jest wyobrażenie się za kilka lat. Jak będziesz wyglądać jedząc same fast foody i nie ćwicząc? Czy będziesz produktywny w pracy? Jak będziesz postrzegany przez innych? Taka gra wyobraźni może być bardzo przydatna.

Masz pomysł jak zmienić swój tryb życia, ale nie masz wsparcia finansowego? Nasi Partnerzy zawsze są gotowi zaproponować Ci najlepsze oferty kredytowe!

Poprzedni artykuł

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies, które pozwalają na zapamiętanie wybranych informacji o jego użytkownikach. Korzystamy z cookies i innych technologii, aby dana strona działała poprawnie i pomogła nam stworzyć lepsze usługi dla Ciebie i innych. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Zapoznaj się z polityką prywatności oraz cookies, by uzyskać więcej informacji.