Reszta

Rebranding firmy: od czego zacząć?

19 Oct 2018 13:41:2625

Uzyskaj spersonalizowaną ofertę

Nie pokażemy Ci tylko opcji firm, które udzielają pożyczek, damy ci najlepsze rozwiązanie pożyczki z najkorzystniejszymi warunkami, które są dostępne tutaj i teraz.

Uzyskaj swoją ofertę

Rebranding to znaczna modyfikacja któregoś (lub wszystkich) z elementów składowych marki. W mniejszej skali może dotyczyć także konkretnego produktu lub usługi. Głównym zadaniem rebrandingu jest “odnowienie” marki - np. dodanie jej określonych właściwości, podkreślenie konkretnych zmian wewnątrz firmy, przeniesienie nacisku w marketingu na jakieś cechy marki lub produktu itp.

Jak zrobić rebranding firmy?

Rebranding to jedno z najtrudniejszych zadań dla firmy. Projektant musi zrobić coś innowacyjnego i fajnego, przy tym pozostawić to, co wyróznia daną firmę wśród innych. Rebranding firmy polega na:

  1. zmianie wartości i filozofii marki;
  2. pozycjonowanie firmy na rynku;
  3. zmiana sposobu komunikacji z klientem.

Nie ma określonego czasu kiedy trzeba zrobić rebranding. Aby jednak zrozumieć jego konieczność, odpowiedz na pytania:

  • Kim jest Twoja grupa docelowa?
  • Jakie są ich "bóle"?
  • Co lubią?
  • Czy Twoja oferta jest aktualna dla nich? Jeśli jest nieaktualna, to w jaki sposób lepiej ją zaktualizować lub zastąpić?
  • Czy zmieniono "zasady gry"? Czy pojawili się nowi konkurenci?

Jeśli zauważyłeś, że Twoja firma idzie w dół - zrób rebranding. W tym samym czasie, jeśli wszystko dobrze, też musisz to zrobić! Pamiętaj, że marka to coś więcej niż nazwa lub logo. Z jakiegoś powodu wszyscy zwracają uwagę tylko na komponent wizualny, ale prawie nikt nie pomyśli o wewnętrznych zmianach. Nowe logo powinno klientom opowiedzieć o swojej historii.

viwdRTY0h2U-kFAvtC5s6tnDuUHsm3TP.jpg

Audyt marki

Audyt jest przeprowadzany w 6 głównych cechach, które są analizowane pod takim kątem:

  1. filozofia marki: musisz przepisać misję marki, zrozumieć jej aktualną przydatność, jej rozumienie przez klientów;
  2. tożsamość marki: opracuj unikalną treść firmy;
  3. komunikacja marki: opracuj komunikację z odbiorcami, charakter i cechy komunikacji;
  4. architektura marki: tutaj chodzi o organizacje produktów i usług firmy: nazwa, projektowanie, pozycjonowanie, wizualizacja;
  5. obraz marki: powstaje wizualny wizerunek marki;
  6. marka-środowisko: koniecznie przeanalizuj podobne marki.

Wizualny rozwój marki

Właśnie w tym punkcie zmieniamy logo, styl korporacyjny i całą resztę zgodnie z planem (uwzględnionym wcześnie). Czasami potrzebujemy minimalnych zmian, a czasami musimy zacząć wszystko od zera. Teraz tworzysz ogólny styl i nowe logo firmy. Następnie koncepcja i treść dostosowuje się do nowego stylu marki. Opracuj takie logo, które będzie wyglądać jednakowo dobrze, jak na długopisie, tak i na skrzydle samolotu.

Daj nowe życie marce!

Musisz dotrzeć z nowymi zasadami marki zarówno jak do pracowników, tak i konsumentów. Należy również wymienić całą dokumentację biznesową, pamiątki, znaki itp.

Jak widać, rebranding nie jest tak trudny, jak się wydaje! Najważniejsze jest podejście do każdego z podpunktów. Wtedy na pewno osiągniesz sukces!

Poprzednie artykuły

Zaoszczędź swój czas i pieniądze

Nie trać czasu na szukanie właściwych informacji.

Zasubskrybuj nasze bezpłatne cotygodniowe wiadomości e-mail z poradami, jak zaoszczędzić pieniądze i czas.

img